You have Javascript Disabled! For full functionality of this site it is necessary to enable JavaScript, please enable your Javascript!

▷ WhatsApp - Top News ⭐⭐⭐⭐⭐

WhatsApp


Android. Troubleshooting.

Notification problems

To ensure the prompt delivery of WhatsApp messages and notifications, your phone must be configured properly.
Make sure your phone has Internet connection
You can check this by opening a browser and going to a website. If browsing doesn’t work, please follow these connection troubleshooting steps.
If browsing works, but WhatsApp doesn't, please contact your mobile provider and system administrator and make sure that your APN and router are configured correctly to allow non-web and socket connections. You may also try a different connection. If you are connected to Wi-Fi, try mobile data or vice versa.
Make sure background data is not restricted
  1. Open your phone's Settings app > Apps > WhatsApp > Data usage.
  2. Make sure background data is not restricted.
  3. Repeat the above steps for Google Services.

Additional troubleshooting

  • Restart your phone, or turn it off and on.
  • Reset app preferences by going to your phone's Settings app > Apps > Menu icon > Reset app preferences.
  • Prevent power saving mode from activating, for example by leaving your phone plugged into a power source.
  • Log out from WhatsApp Web by going to WhatsApp > More options > WhatsApp Web > Logout from all computers.
  • Keep your Wi-Fi on during sleep mode by going to your phone's Settings app > Wi-Fi > Settings icon > Keep Wi-Fi on during sleep > Always.
  • Uninstall any task killers. These will hinder the app from receiving messages when you are not using it.
  • Launch the Hangouts app and sign out of all of your accounts. Then re-launch Hangouts and sign back on.
OS specific additional troubleshooting
  • Android 4.1 – 4.4
    • Make sure that Auto-sync data is turned on in your phone's Settings app > Data usage > Menu icon > auto-sync data.
    • Make sure that Wi-Fi optimization is turned off in your phone's Settings app > Wi-Fi > Menu icon > Advanced > Wi-Fi optimization.
  • Android 6.0+
    • Make sure Do not disturb is turned off or you have allowed WhatsApp notifications in priority mode in your phone's Settings app > Sound > Do not disturb.
    • Make sure all of WhatsApp's permissions are granted in your phone's Settings app > Apps > WhatsApp > Permissions.
If none of the above steps help, it is possible that you are not receiving updates from Google's push notification service.
Android. Resolución de problemas.

No me llegan los mensajes hasta que no abro la aplicación

Para asegurarte de recibir los mensajes y las notificaciones de WhatsApp a tiempo, debes configurar tu teléfono correctamente.

Comprueba que tienes conexión a Internet en tu teléfono

Intenta abrir una página web en el navegador. Si tienes problemas de conexión, lee estas sugerencias.
Si puedes abrir páginas web pero no puedes usar WhatsApp, contacta a tu operador de telefonía móvil para comprobar que tu Nombre de Punto de Acceso (APN, por sus siglas en inglés) y tu router están configurados correctamente para permitir conexiones no-web y socket. Prueba una conexión diferente, de Wi-Fi a datos móviles, o viceversa.

Comprueba que la opción Restringir datos de fondo esté desactivada

  1. En tu teléfono, ve a Ajustes > Aplicaciones > Administrador de aplicaciones > WhatsApp > Uso de datos.
  2. Comprueba que la opción Restringir datos de fondo está desactivada.
  3. Sigue los mismos pasos para Google Play Services.

Otras soluciones para resolver este problema

  • Apaga tu teléfono, espera 30 segundos y enciéndelo de nuevo.
  • Restablece las preferencias de las aplicaciones en Ajustes > Aplicaciones > botón de Menú > Restablecer preferencias.
  • Conecta tu teléfono a una fuente de energía (para evitar que la función de ahorro de batería se active).
  • Cierra la sesión de WhatsApp Web. Ve a WhatsApp > botón de Menú > WhatsApp Web > Cerrar todas las sesiones.
  • Revisa los ajustes de inactividad de Wi-Fi (Ajustes > Wi-Fi > botón de Menú > Avanzados > Wi-Fi durante suspensión) y asegúrate de que esté configurada a Siempre.
  • Desinstala cualquier administrador de tareas (task killer) de tu teléfono móvil. Estos programas no permiten que WhatsApp pueda recibir mensajes cuando la aplicación no está abierta.
  • Abre la aplicación Hangouts, presiona el botón de Menú, y selecciona "Salir" de todas tus cuentas. Luego entra a Hangouts de nuevo y vuelve a iniciar sesión.

Instrucciones para sistemas operativos específicos

  • Android 4.1 - 4.4
    • Ve a Ajustes > Uso de datos > botón de Menú, y comprueba que activaste Sincronizar datos automáticamente.
    • Comprueba que la optimización de Wi-Fi está desactivada en Ajustes > Wi-Fi > botón de Menú > Avanzado > Optimización Wi-Fi.
  • Android 6.0 o posterior
    • Comprueba que el modo No molestar está desactivado, o que las notificaciones de WhatsApp estén permitidas con el modo de prioridad. Ve a Ajustes > Sonido > No molestar.
    • Comprueba que WhatsApp tiene todos los permisos en tu teléfono. Ve a Ajustes > Aplicaciones > Administrador de aplicaciones > WhatsApp > Accesos
Si ninguno de estos pasos te ayudaron a solucionar el problema, puede que no estés recibiendo actualizaciones del sistema de notificaciones push de Google.

More Read: