Android. Troubleshooting.
Problems downloading or sending media files
Summary
Common issues that can cause problems downloading or sending photos,
videos, or Voice Messages include:
- Your phone might be having
connectivity problems.
- Your phone's date and time
are set incorrectly.
- There is an issue with your
SD card:
- There is not enough space
on the SD card.
- The SD card is set to
read-only mode.
- The SD card is corrupted.
Details
Double check (and even triple check) that your phone has an active
internet connection with a strong signal. Try loading a webpage to make sure.
If you are certain that your phone is connected (try connecting to different
Wi-Fi hotspots and/or 4G), keep reading.
Check that the date and time are set correctly on your phone. If your date
is incorrect, you will not be able to connect to the WhatsApp servers to
download your media.
Sometimes WhatsApp may have difficulty saving files to your SD card. If
so, follow these troubleshooting steps:
- Make sure there is enough
space on your SD card. If your SD card is full, WhatsApp will not be
able to save anything to it. Make more space available by deleting any
unnecessary files.
- Ensure your SD card is not
set to read only mode. Try saving a file to your SD card that is not
from WhatsApp. If the file saves, your card is not read-only, WhatsApp
Messenger should be able to save files to it. If you cannot save
anything, your card is likely set to read only mode. You will need to
change this; please check your phone's manual for instructions.
- If there is enough free
space and you can save files to your SD card, but you still cannot
download any files to it from WhatsApp, you may need to delete WhatsApp
data from your SD card:
IMPORTANT: This will erase ALL WhatsApp chat history
backups and downloaded files.
- This would be a good time
to back up your WhatsApp data. To back up your WhatsApp data, copy the
"WhatsApp" folder on your SD card to your computer.
- Open the SD card folder on
your phone and delete the "WhatsApp" folder. All of your
WhatsApp media is now erased. WhatsApp will still open - and your chats
will still be there - but your media (photos, videos, audio) will be
gone.
- Restart your phone.
- WhatsApp should be able to
save your downloaded files now.
- Still reading? Remember step
2, when you checked to see if your SD card was read only? If you could
not save any files to it, your SD card may be corrupted. In this case,
you may need to reformat your SD card. This means erasing the entire SD
card and resetting it:
IMPORTANT: This will erase ALL data on your SD card.
- Once you format the SD card
you will not be able to get back your data.
- If possible, backup
anything on the SD card. One way to do this is to plug the SD card into
a computer with an SD card reader, and copy the files over.
- On your Android phone, go
to Settings > Storage.
- If it exists, tap Unmount
storage card.
- Tap Format SD card
or Erase SD card.
- Reboot your phone.
If all of these steps did not work, it may be that there is an issue with
your SD card. You may need to purchase a new SD card in order to save/send
files.
|
Android.
Resolución de problemas.
Problemas descargando o enviando multimedia
Resumen
Las causas más comunes de los problemas con la descarga o envío de fotos,
videos y mensajes de voz son:
- Tu teléfono móvil no puede
conectarse a internet.
- La fecha y la hora en tu
teléfono no están bien configuradas.
- Hay un problema con la
tarjeta de memoria SD:
- No hay suficiente espacio
libre en la tarjeta SD.
- La tarjeta SD está
configurada en el modo de "solo lectura".
- La tarjeta SD está corrupta.
Detalles
Comprueba que tu teléfono móvil tiene una conexión a internet buena y
estable. Abre una página web para asegurarte. Si estás seguro de que tu
teléfono está conectado (puedes conectarte mediante Wi-Fi o con tu plan de
datos móviles), continúa leyendo.
Comprueba que la fecha y hora de tu teléfono estén configuradas
correctamente. Si la fecha es incorrecta, no podrás conectarte a nuestros
servidores para descargar archivos multimedia.
A veces WhatsApp tiene dificultades guardando archivos en la tarjeta SD.
Nosotros sugerimos que sigas los pasos a continuación:
- Asegúrate de que haya
suficiente espacio en tu tarjeta SD. Si está llena, WhatsApp no podrá
guardar ningún archivo. Borra algunos archivos que no necesites para
liberar espacio.
- Asegúrate de que tu tarjeta
no está configurada en el modo de "solo lectura". Guarda un
archivo que no sea de WhatsApp en tu tarjeta SD. Si el archivo se
guarda, la tarjeta no está configurada en "solo lectura" y,
por tanto, podrás guardar archivos descargados desde WhatsApp. Si no
puedes guardar otros archivos, probablemente está configurada a
"solo lectura". Para cambiar este ajuste, lee las
instrucciones de tu teléfono móvil.
- Si hay suficiente espacio
libre y puedes guardar archivos en la tarjeta SD, pero todavía no puedes
guardar archivos desde WhatsApp, tal vez tengas que borrar los datos de
WhatsApp de tu tarjeta SD.
IMPORTANTE: Este paso borrará TODAS tus copias de
seguridad y los archivos multimedia descargados desde WhatsApp.
- Antes de continuar, haz
copias de seguridad de tus chats. Para guardar tu historial de chats,
copia en tu computadora el archivo "WhatsApp" de tu tarjeta
de memoria SD.
- Abre el archivo de la
tarjeta SD en tu teléfono móvil y borra la carpeta
"WhatsApp". Todos los archivos de WhatsApp se borrarán.
Podrás abrir WhatsApp y tus chats aún aparecerán, pero los archivos
multimedia (fotos, videos y audio) ya no estarán disponibles.
- Apaga tu teléfono móvil
durante 30 segundos y vuelve a encenderlo.
- WhatsApp debería poder
guardar tus archivos ahora.
- ¿Continúa el problema?
¿Recuerdas el paso 2 cuando averiguaste si la tarjeta era de "solo
lectura"? Si no puedes guardar archivos en la tarjeta SD, es
posible que la tarjeta SD esté dañada. Si es el caso, quizás tengas que
formatear la tarjeta. Esto significa que tendrás que borrar todos los
datos de la tarjeta y restaurarla. IMPORTANTE: Este
paso borrará TODA la información de tu tarjeta SD.
- Al formatear la tarjeta SD,
ya no podrás recuperar la información.
- Si es posible, haz copias
de seguridad de todo el contenido de la tarjeta. Una manera de hacerlo
es conectarla a una computadora a través de un lector de tarjetas y
luego copiar los archivos a la computadora.
- En tu teléfono Android ve a
Ajustes > Almacenamiento.
- Selecciona la opción Desmontar
tarjeta SD.
- Presiona Formatear
tarjeta SD o Borrar tarjeta SD.
- Apaga tu teléfono durante
30 segundos y vuelve a encenderlo.
Si este proceso no arregló el problema, puede que tu tarjeta de memoria
sea irreparable. Quizás tengas que comprar una nueva para enviar y recibir
archivos multimedia.
|